Na pewno chciałbyś, aby na Twoją aukcję weszło jak najwięcej osób i chciałbyś sprzedać najdrożej, jak najwięcej przedmiotów. Tutaj z pomocą przychodzą nam wyróżnienia aukcji. Na Allegro mamy trzy rodzaje wyróżnień:
- pogrubienie (cena: 2zł)
- podświetlenie (cena: 6zł)
- wyróżnienie - aukcja pojawi się na początku listy w danej podkategorii (cena: 12zł)
- "strona kategorii" - aukcja pojawi się w boksie po prawej na stronie kategorii głównej (cena: 29zł)
- strona główna Allegro (cena: 99zł)
Więcej informacji znajdziesz w pomocy Allegro.
Jak widać, wszelkiego typu wyróżnienia na Allegro są drogie, dlatego warto wiedzieć kiedy co stosować. Z moich doświadczeń wynika:
- Samego pogrubienia stosować nie warto. Część Allegrowiczów stosuje to, gdy sprzedaje stare, niepotrzebne przedmioty, ale conajmniej równie dobry efekt przyciągania klientów uzyskamy, gdy na liście aukcji z miniaturkami nagle pojawi się jedna bez miniaturki :-) (oczywiście zdjęcie radzę zamieścić)
- Podświetlenie jest również mało opłacalną formą reklamy dla przedmiotów używanych. Stosuj je dla aukcji wieloprzedmiotowych, gdy lista aukcji w danej podkategorii nie jest długa (mieści się na jednej, max. 2 stronach)
- Wyróżnienie stosuj dla aukcji wieloprzedmiotowych (nastawionych na dużą sprzedaż), w kategoriach, gdzie jest duża konkurencja - dzięki temu będziesz na samej górze listy. Dobrze jest połączyć tę formę reklamy z pogrubieniem, lub nawet podświetleniem, ale pamiętaj - jeżeli w otoczeniu aukcji większość przedmiotów będzie podświetlonych, większą uwagę kupujących zwróci Twoja niepodświetlona aukcja :-)
- Opcja strona kategorii jest również przeznaczona raczej dla aukcji wieloprzedmiotowych, nastawionych na duży obrót. Osobiście nie wiem, jak to wyróżnienie przekłada się na oglądalność aukcji i wyniki sprzedaży, jeżeli Ty masz w tej materii doświadczenie, podziel się nim na forum.
- Reklama na stronie głównej Allegro jest niestety kosztowna. Stosuj ją dla wieloprzedmiotowych aukcji z przedmiotami, które mogą zainteresować "statystycznego konsumenta". Nie wyróżniaj w ten sposób aukcji dla wąskich grup docelowych (np. sprzedaż domów, działek itp.)