Samo wystawienie aukcji nie daje Ci gwarancji, że ktoś kupi od Ciebie dany przedmiot. Owszem, Allegro ma dosyć dużą siłę przebicia i na pewno lepsze jest wystawienie aukcji, niż stworzenie kiepskiej strony internetowej z informacją "chcę sprzedać to i to, oferty na e-mail", gdyż prawdopodobnie nikt takiej strony w Sieci nie znajdzie. Dodatkowym atutem Allegro jest fakt, że osoby wyszukujące tam przedmioty, usługi lub informacje gotowe są za nie zapłacić, a ludzie przeszukujący szeroko pojęty Internet szukają zazwyczaj towarów i usług darmowych.
Statystycznie, bez jakiegokolwiek wyróżnienia, możesz liczyć na około 50-100 wejść na jedną aukcję. Oczywiście wszystko zależy jeszcze od popularności kategorii w jakiej znajduje się aukcja i konkurencji. Pamiętaj jednak, że licznik aukcji w Allegro pokazuje tylko ilość wyświetleń danej aukcji. Aby dowiedzieć się, ile unikalnych użytkowników obejrzało twoją aukcję, zamieść na niej inny, darmowy licznik.
Wyróżnienia aukcji na Allegro przynoszą bardzo dobre rezultaty, pod warunkiem że zastosujesz się do porad zawartych w tym serwisie. Są niestety kosztowne i dlatego chciałbym przedstawić Ci kilka alternatyw:
Osobnym tematem popularyzacji aukcji jest stosowanie paneli. Panele aukcji to skrypty, które pokazują aktualnie trwające aukcje. Osoby sprzedające takie panele, wystawiają je głównie w kategorii:
Prezentacja aukcji przez panele aukcyjne jest dosyć popularną i opłacalną metodą promocji aukcji. Większość paneli spełnia wyłącznie funkcję informacyjną, jeżeli jednak są estetycznie i czytelnie wykonane, mogą przyczynić się do zwiększenia wolumenu zakupu przez użytkowników.