Jeżeli myślisz, że samo wystawienie przedmiotu na Allego gwarantuje jego sprzedaż - masz rację. Oczywiście musisz dobrze ten przedmiot opisać, dodać przyzwoitej jakości zdjęcia, sprawić by twoja aukcja była czytelna, zrozumiała. Możesz też obniżyć cenę, wyróżnić aukcję, itp., itd... To wszystko to podstawa. Nie musisz jednak na tym poprzestawać!
Możesz sprzedawać więcej, drożej i zmaksymalizować swoje zyski, stosując kilka technik copywritingu, do niedawna znanych tylko nielicznej grupie światowej klasy copywriterów, zarabiających krocie na swoich perswazyjnych tekstach reklamowych. Techniki te możesz wykorzystać w każdego rodzaju sprzedaży - na Allegro, w swoim sklepie internetowym, a nawet w telemarketingu i sprzedaży bezpośredniej!
Zacznijmy więc od początku. Copywriting to sprzedaż masom za pomocą słowa pisanego. Copywriting opiera się o wyniki milionów testów hipotez opartych na wiedzy o człowieku. Copywriter zna odbiorcę, jego potrzeby i... słabości. Dzięki swojej wiedzy jest w stanie dowolnie wpłynąć na odbiorcę - wywołać w nim określone stany emocjonalne, pobudzić jego wyobraźnię, lub - a wręcz przede wszystkim - skutecznie zachęcić go do zakupu.
Jak powszechnie wiadomo, wiele firm wyrzuca ogromną ilość pieniędzy na nieskuteczny marketing. Co z tego, że wydasz setki złotych w promocję swoich aukcji, jeśli nie potrafisz skutecznie przekonać internauty do zakupu?
Nie mówię tutaj o "oklepanych" tekstach z aukcji internetowy w stylu przekupki ulicznej. "Tylko u mnie", "najlepsze, najwspanialsze" itp. to amatorszczyzna, a internauci wolą mieć do czynienia z profesjonalistami. Powiem więcej - są w stanie więcej zapłacić firmie (użytkownikowi), która zrobi na nich dobre wrażenie i wzbudzi ich zaufanie. Sam często kupuję drożej u profesjonalistów, pozostawiając tańsze i nieprofesjonalne oferty "ryzykantom".
Zatrudnienie copywritera to wydatek rzędu kilku tysięcy złotych za jedną ofertę. Jeżeli nie dysponujesz takimi pieniędzmi, możesz sam napisać perswazyjny tekst reklamowy. Najpierw jednak musisz opanować kilka pisarskich umiejętności, których nikt Cię w szkole nie nauczył.
Na szczęście masz dostęp do Internetu, a wraz z nim dostęp do szerokiej wiedzy, również z zakresu copywitingu. W polskim Internecie pojawiło się ostatnio sporo publikacji i kursów z zakresu psychologii manipulacji, wywierania wpływu i perswazji słowem pisanym. Zdobywając i wykorzystując tę wiedzę w praktyce możesz zwiększyć swoje zyski nie tylko na aukcjach internetowych.
Na początek polecam e-booka Sztuka pisania perswazyjnych tekstów. Jeden z najlepszych polskich copywriterów - Piotr R. Michalak dzieli się w nim sekretami swojego warsztatu. Z kolei dzięki książce Psychologia wywierania wpływu i psychomanipulacji zrozumiesz istotę komunikacji międzyludzkiej i wpływ poszczególnych jej składników na proces wywierania wpływu na innych ludzi. Ebook Gut Impact pozwoli Ci bezpośrednio wpływać na ludzkie instynkty, emocje i wyobraźnię, sprawiając, że wszelkie Twoje sugestie staną się nieodparcie fascynujące, zniewalające i hipnotyczne.
Jeżeli potrzebujesz więcej wiedzy, motywacji i wiary (tak, Ty też możesz być copywriterem!), zapraszam na stacjonarny kurs MasterCopywriter organizowany aktualnie kilka razy do roku. Aby być poinformowanym o następnej edycji kursu, zapisz się na ten biuletyn.
Warto również poczytać artykuły, Case Study, Recenzje, Pytania i Odpowiedzi oraz Dyskusje na temat copywritingu w serwisie CzasNaE-Biznes. Razem znajduje się tam na ten temat ponad 150 wartościowych tekstów!